tisdag 1 juli 2008

Hmm...


Min kära kollega Ylva klagar på att det är dålig uppdatering här och jag kan inte annat än att hålla med. Men jag har nada inspiration att skriva. Det händer inte så mycket, eller det kanske det gör, men jag har svårt att få det på pränt. Mallorca var bra. Lugnt och skönt. Varmt i solen men kallt i vattnet. Jag låg mest i skuggan och sov/löste korsord/läste. Verkligen semester med andra ord.

Ett dop i domkyrkan har jag hunnit med också, lilla Kajsa. Det var väldigt fint. Dop är alltid roligt att gå på. Hoppfullt på nåt sätt.
Jag tänker mycket på mina gudbarn och undrar hur de har det. Har inte träffat dem på evigheter och jag har sjukt dåligt samvete för det. Det är mycket som prioriteras bort när man inte är på topp och så måste det vara men det är inte alltid samvetet är med på det.

Började jobba förra veckan. Det var ganska skönt att dra på sig "pyjamasen" igen (ja, sjukhusstassen ser ut som en pyjamas - skittrist). Jag tycker fortfarande att mitt jobb är roligt, det är inte för att jag inte trivdes med själva labbandet som gjorde att jag började plugga igen. Denna sommar är det back to basics för mig, jag är tillbaka på serologen där allt en gång började. Det kommer att bli bra, även om jag inte är dödsförtjust i maskinerna (Bepparna kan driva en till vansinne för att de är så dumma) och kanske egentligen tycker att PCR är lite roligare och lite mer utmanande.

Annars har jag precis läst ut sista Harry Potter för femtielfte gången (ja, jag är en fjant) och försöker mig nu på lite tyngre saker, man måste utmana sig själv lite med jämna mellanrum. (Fast jag ligger på plus för jag läste Buddenbrooks av Thomas Mann när vi var ute och reste i vintras och den var något seg...).

Stickar på en halsduk gör jag också, vintern är ju här närsomhelst =D.


Inga kommentarer: