lördag 2 augusti 2008

Jobblördag

Idag har jag jobbat. Det är ganska mysigt på jobbet på helgen, speciellt om det som idag spöregnar ute. Fem positiva MRSA och en positiv ESBL i screening-PCRerna (säger man så?). Datorn hängde sig i första ESBL-körningen så jag kunde inte få ut resultaten och fick köra om alltihop. Joråsatt...
En vecka kvar att jobba, sen är jag fri att göra vad jag vill i tre veckor innan skolan börjar (= kolla på OS på teve eftersom jag har tagit en titt på min ekonomi och insett att det är det enda jag har råd med...).

I torsdags kväll var det grillning hos J. Dagen var superfin till en början men framåt 16-tiden börjar det hällregna, kul i jul. Sen hade jag beredskap och eftersom jag hade planer för kvällen fanns det såklart en donator så jag var tvungen att stanna kvar till kvart i åtta. Tapperheten segrade hos J och det grillades under taket på hennes uteplats och de hade sparat lite till mig som jag kunde värma i mikron när jag kom. Det var gott gott gott. Kubb blev det efter maten i det blöta gräset och M och jag vann, hepp hepp.

För övrigt kan jag berätta att tanten skall flytta, jojomensan. Halleluja - bort från Gottsunda änteligen!!!
Och sprillans ny är lägenheten oxå, kan det bli bättre (jo, det är klart, lägre hyra hade kanske gjort det hela lite bättre men man kan ju inte få allt här i världen).
En etta på 37 kvm bakom Ekonomicum är det, så nära stan och allt.

Livet är inte så dumt inte.

Inga kommentarer: