måndag 26 maj 2008

Den blomstertid nu kommer...

Okej, utplaceringarna är över för den här terminen. Tentan är skriven, min första MEQ-tenta. Suveränt format men fy vad man känner sig dum när man missat uppenbara saker som man ju kan!!!
Jag gav gubben med bröstsmärta m.m. diagnosen hjärtsvikt (det var de där förbannade krepitationerna basalt bilateralt som sög åt sig min uppmärksamhet). Om jag hade tagit det lite lugnt hade jag kunnat räkna ut med tårna att Lena Kilander var i farten...
Nåja, omtenta i augusti är jag van vid (är av någon anledning sjukt bra på att missa med en procent eller två såhär på vårkanten) och tråkigare ämnen att läsa finns det massor av så jag klagar inte. Jag är inte bitter, nej nej.
Nu är det medarbetarskap och ledarskap i fyra dagar - hej och hå rollspel och gruppövningar. Sen är det lite rikskvinnocentrum och examinationsseminarium i etik och sekretess på fredag. Därefter väntar hela två veckor ledigt innan jag gör labbet osäkert igen. De är förresten varslade på jobbet på torsdag, undrar hur det kommer att gå?

Inga kommentarer: