lördag 26 april 2008

To die for

Lyckades bjuda in mig själv (utan att det var meningen) till ett litet födelsedagsfirande hos en av de nya tillskotten i kursen. Jag vet inte riktig vad jag hade förväntat mig, om jag nu ens hade förväntat mig nåt, men det var sjukt trevligt. En av presenterna som H fick var en riktigt traditionell tantsnusk-pocket (Harlequin såklart) som utspelar sig i sjukhusmiljö. Nu var det inte jag som gav den men jag tycker att sånt är skitroligt och människor som ger bort sånt brukar vara helt i min smak. Efter att vi proppat i oss av två olika tårtor som båda var dödligt goda (fast kladdkakan med After Eight var en riktig sån to die for - det var nog det godaste jag ätit tror jag) åkte boken fram och det blev lite opretto högläsning. Att författaren lyckades få med "pyjamasjacka" tre gånger i en romantisk scen gjorde att vi vred oss av skratt. Det hela var hysteriskt roligt och det är så kul när man utan att man planerat det får en trevlig kväll. Det talades om fortsatt högläsning vid tillfälle, då med lite vin, och det kan ju inte bli annat än succé.

Har idag kört drygt 60 st MRSA-prover vilket kanske inte låter som så mycket men för att vara här Uppsala är det det, vi har ju varit ganska förskonade till skillnad från exempelvis Stockholm. Jag saknar verkligen att labba och jag längtar till sommaren och mina sju veckor på lab. Varför kan inte biomedicinska analytiker ha fantastiska karriärmöjligheter och tjäna massor med pengar?! Det vete tusan om jag hade börjat plugga om det var så (Hm, innebär det att jag vill bli läkare för att tjäna mer pengar och göra karriär? Tål att funderas på). Det återstår att se hur strejken utvecklar sig men det brukar när allt kommer omkring inte bli så mycket mer i plånboken. Egentligen borde jag inte bry mig så mycket, jag ska ju ändå bli sån där doktor, men det är svårt att inte göra det eftersom jag vet hur hårt de jobbar för sina surt förvärvade slantar.

Har lyckats kopiera, klippa och klistra ihop 27 sidor om hypotermi till fallet på måndag, har inte skrivit en rad själv. Känner mig sjukt nöjd. Internet är det bästa som finns, hur skulle jag klara mig utan det?!

Ikväll blir det försvarets hudsalva på mina torra läppar, korvgryta och horisontalläge i soffan - underbart!

Inga kommentarer: